Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
Slik foregår showcasing
I 2024 introduserte vi live-juryering for første gang, der de nominerte showcaset prosjektet sitt under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen. Etter svært gode tilbakemeldinger, viderefører vi dette til SEP 2025. Her kan du lese om bakgrunnen for live-juryeringen og hvordan live-juryeringen gjennomføres.
For at de nominerte skal være med i den videre vurderingen om å nå helt til topps i konkurransen, må casene live-juryeres under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen. Alt avgjøres denne dagen og det er juryene som beslutter hvilke case som vinner.
Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Se showcasene og lære av de dyktigste folkene i bransjen. Dette er en gylden anledning for å få inspirasjon og førstehåndsinnsikt!
Bakgrunnen for live-juryeringen:
Live-juryering introduseres som del av det faglige programmet på Sponsor- og Eventprisen etter ønske fra våre eventmedlemmer.
Hvert år samler vi meget kompetente og kvalifiserte jurymedlemmer, som er håndplukket for å juryere søknader til Sponsor- og Eventpriser. Jurymedlemmene fordeles i ulike juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring.
Alle juryer vurderer søknader tilhørende priskategoriene de er tildelt, hvorpå de nominerte for første gang blir presentert under nominasjonsslippet. Nominasjonene blir deretter publisert på nettsiden vår og på sosiale medier.
Nytt av året er at alle kategoriene som juryeres av juryen skal live-juryeres. Den første live-juryeringen skjer på nominasjonsslippet 20. mars, hvor de nominerte til Årets Sponsor skal showcase sine prosjekter.
Se oversikt over hvilke priskategorier som live-juryer 3. april 2025:
Jurymedlemmene beslutter hvem som vinner:
De samme jurymedlemmene som leser, vurderer og juryerer søknadene, juryerer også live-pitchene på Sponsor- og Eventprisen, for deretter å kåre en vinner i hver priskategori.
Slik foregår selve live-juryeringen:
Priskategoriene som IKKE blir live-juryert i 2025:
Årets Eventbyrå og Grand Prix kåres på andre måter, og skal derfor ikke live-juryeres. Vinnerne av disse kategoriene blir offentliggjort på kvelden under Sponsor- og Eventprisen, sammen med de andre priskategoriene.
Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Se showcasene og lære av de dyktigste folkene i bransjen. Dette er en gylden anledning for å få inspirasjon og førstehåndsinnsikt!
Bakgrunnen for live-juryeringen:
Live-juryering introduseres som del av det faglige programmet på Sponsor- og Eventprisen etter ønske fra våre eventmedlemmer.
Hvert år samler vi meget kompetente og kvalifiserte jurymedlemmer, som er håndplukket for å juryere søknader til Sponsor- og Eventpriser. Jurymedlemmene fordeles i ulike juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring.
Alle juryer vurderer søknader tilhørende priskategoriene de er tildelt, hvorpå de nominerte for første gang blir presentert under nominasjonsslippet. Nominasjonene blir deretter publisert på nettsiden vår og på sosiale medier.
Nytt av året er at alle kategoriene som juryeres av juryen skal live-juryeres. Den første live-juryeringen skjer på nominasjonsslippet 20. mars, hvor de nominerte til Årets Sponsor skal showcase sine prosjekter.
Se oversikt over hvilke priskategorier som live-juryer 3. april 2025:
- Årets Kultursponsorat
- Årets Idrettssponsorat
- Årets Sosiosponsorat
- Årets Sponsorobjekt
- Årets Sponsoraktivering
- Årets B2E Event
- Årets B2B Event
- Årets B2C Event
- Årets Brand Activation
- Årets Stand-aktivering
- Årets Innholdsproduksjon til et event
- Årets Samfunnsengasjement
Jurymedlemmene beslutter hvem som vinner:
De samme jurymedlemmene som leser, vurderer og juryerer søknadene, juryerer også live-pitchene på Sponsor- og Eventprisen, for deretter å kåre en vinner i hver priskategori.
Slik foregår selve live-juryeringen:
- Hver av de nominerte får først inntil seks minutter til å presentere casen sin. Av de seks minuttene kan inntil tre benyttes til å vise en video: en video på maks. tre minutters lengde kan altså inngå i de seks minuttene man har til rådighet.
- Deretter får juryen tre minutter til å stille spørsmål. Publikum i salen inviteres også til aktiv deltakelse, inklusive å stille spørsmål.
- Etter to minutters omrigg pitcher den neste nominerte i rekken.
- Kontaktpersonen som er oppført for hver av de nominerte mottar en mail med tidspunkt og beskrivelse av live-juryeringen.
Priskategoriene som IKKE blir live-juryert i 2025:
Årets Eventbyrå og Grand Prix kåres på andre måter, og skal derfor ikke live-juryeres. Vinnerne av disse kategoriene blir offentliggjort på kvelden under Sponsor- og Eventprisen, sammen med de andre priskategoriene.