Search
Search
Meny
Top Image

Her er årets jury!

Vi er stolte av å presentere juryen for Sponsor- og Eventprisen 2025. Årets jury består av en engasjert gruppe fagpersoner, med solid erfaring og bransjeekspertise, som nå er klare til å vurdere alle innsendte bidrag.
Background

Årets jury

Juryen har en viktig jobb foran seg, både i forkant av prisutdelingen med å utnevne de nominerte, men også under showcasingen torsdag 3. april hvor vinnerne kåres.

Vi har fått inn rekordmange søknader til juryen fra svært kvalifiserte kandidater, og har gjort en grundig jobb med å sette sammen en mangfoldig jury. Årets jury består av personer med ulik erfaring, alder og bakgrunn, og representerer en solid bredde innenfor spons, event, markedsføring og kommunikasjon. Etter nøye vurderinger sitter vi nå igjen med en jury med 25 meget kompetente og erfarne bransjefolk, fordelt på 5 juryer, som er klare til å gyve løs på arbeidet.

Vi er svært fornøyde med det faglige nivået blant søkerne, og er veldig glade for at mange engasjerer seg og ønsker å bidra med sin erfaring og kompetanse. Vi har tillit til at juryen gjør en god jobb med å evaluere casene, og at de beste casene vinner, sier Bodil Berggren, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

Dette er årets jury: 

Jury 1

Marianne Aasland (juryleder)
COO og Partner - NPG Sport & Communication
Marianne har lang erfaring fra hotellbransjen (åpninger av 3 hotell) eventer og kommersielt arbeid. Hun har vært leder for Klubb Ullevaal (VIP og Hospitality på landskamper, cupfinale, konserter og store eventer som Ullevaal Xtreme og Summer Classic) samt leder for Meet Ullevaal. Marianne jobber nå i sportsbyrå med fokus på kommersiell rådgiving (idrett og næringsliv) kommunikasjon og innholdsproduksjon (eget TV-studio i våre lokaler) og er leder for verdiprosjektet Like Muligheter.

- Jeg synes Sponsor og Eventforeningen er et godt forum hvor jeg alltid kommer tilbake til kontoret inspirert eller motivert. Jeg opplever å få kunnskap, at jeg kan dele erfaringer og kommer i kontakt med relevante personer, og at jeg utvider mitt nettverk. Jeg ønsker å bidra med min kompetanse samtidig som jeg ønsker å lære. Gleder meg veldig til å lese mange gode case.

Eirik Ekrann
Administrerende direktør - Ipsos Norge
Eirik er administrerende direktør for analyseselskapet Ipsos i Norge. Han har i løpet av karrieren vært strategisk rådgiver for en rekke store sponsorer, både i Norge og internasjonalt, basert på markedsstudier og effektmålinger. Eirik er selverklært merkevarenerd og har særlig fokus på den langsiktige, merkevarebyggende effekten av sponsorater.

- Jeg gleder meg stort til å sitte i juryen sammen med erfarne og smarte bransjekollegaer! Jeg kommer til å ha et særlig skarpt øye for solid innsikt og smart strategisk tekning.

Kirsti Bjerva
Salgs- og markedssjef - Rogaland Teater
Kirsti har bakgrunn innen økonomi, markedsføring og juss, og har jobbet i teateret i 12 år. Tidligere har hun jobbet nærmere 20 år i reklamebransjen, Fra 2017-2019 satt hun i styret i Sponsor- og eventforeningen, etterfulgt av tre år i valgkomiteen – den siste perioden som leder. Kirsti har også tidligere sittet i juryen til Sponsor- og Eventprisen.

- Jeg tror på den gode, relevante ideen – den vil alltid være en vinner og sørge for å bidra til at vi når målene våre. Derfor gleder jeg meg til å sitte å i juryen igjen og få innsikt i bredden av all den gode aktiviteten som gjøres over hele landet vårt når det kommer til sponsor- og eventfaget.

Tina Wesselsen
Client Director og Partner - Anorak NoA
Tina jobber i dag som Client Director og Partner i reklamebyåret Anorak NoA. Der jobber hun med å nå norske og nordiske kunders vekstmål ved bruk av kreativitet og strategi. Rett og slett «å snu hoder». Hun jobber også med merkevare og sponsorstrategier- og konsepter for flere store merkevarer. Tidligere vært 12 år i DNB, deriblant 7 år som Sponsorsjef i konsernet.

- Gleder meg til å ta skikkelig pulsen på det faglige nivået i denne delen av bransjen, som stadig er i vekst. Hvem oppnår god effekt på merkevare- og forretningsmål, og hvem evner å levere og legge til rette for relevante og kreative sponsorsamarbeid?

Øyvind Harkestad
Merkevaresjef - Sparebanken Vest
Øyvind er merkevaresjef i Sparebanken Vest, og har ansvar for bankens sponsorater, deriblant Brann. I 2024 vant Sparebanken Vest prisen for Årets sponsor på Sponsor- og eventprisen, med initiativet «Jenter vil mer». Harkestad er utdannet siviløkonom fra NHH og har blant annet ni års bakgrunn fra TV 2 før han begynte i bank.

- I fjor lot jeg meg imponere over de mange svært imponerende casene som ble presentert på Sponsor- og Eventprisen. Det gjøres utrolig mye bra sponsorarbeid i Norge, og jeg gleder meg til være med i juryen og fordype meg i spennende og solide søknader.

Jury 2

Sigurd Skjefstad (juryleder)
Leder innsamling og kommunikasjon - SOS-Barnebyer  
Sigurd er leder for innsamling og kommunikasjon i SOS-barnebyer, der han forteller historier om hvorfor flere barn skal vokse opp i en familie, og helst sin egen. Han har tidligere jobbet i små og store aviser, PR-byrå, reklamebyrå og drev i mange år sitt eget selskap der han  har jobbet med alt fra store industriaktører til oppstartsselskaper, etablerte merkevarer og offentlige virksomheter. Sigurd er mer enn gjennomsnittlig opptatt av lagidrett, har skrevet en langt fra bestselgende roman om en fotballagent og trener to jentelag i Sandar IL.

- Gode sponsorater er de perfekte eksemplene på hvordan et lag kan bli bedre enn summen av enkeltspillerne. De bygger fellesskap og skaper verdi der 1+1 blir mer enn 3. Det fortjener en prisutdeling, ikke minst for at flere skal kunne lære og bli inspirert av de samarbeidene som virkelig funker. Så ja, jeg gleder meg stort til å pløye gjennom masse caser og bli kjent med flere flinke folk! 

Steffen Aabel
Salgsansvarlig – Sponsor Insight
Jeg har studert Business & Administration ved Universitat Ramon Llull i Barcelona og Columbia i New York og tatt en fordypning i Sports Management. Steffen har jobbet 10 år med markedsføring og sponsing, og vært i Aon, Norges Friidrettsforbund, TINE og Sponsor Insight. Han har hatt gleden av å jobbe med det som er "kommunikasjon gjennom folks lidenskap" som både annonsør, rettighetshaver og rådgiver, med utøvere, klubber og særforbund i både Norge og utlandet. 

- Jeg ser frem til å være en del av juryen hvor håper å bli inspirert av casene, bli bedre kjent med bransjekollegaer og få et enda bredere overblikk over alt det gode sponsor- og eventarbeidet som gjøres i Norge. 

Thora Ingeborg Dystebakken
Fundraising and Marketing Manager - Right To Play
Thora har bred erfaring både gjennom tidligere jobb i SponsorLink som prosjektleder på store event knyttet tett opp mot idrett og næringsliv, samt fra nåværende jobb i Right To Play som markedsansvarlig. Min karriere har også gitt meg innsikt i hvordan man strategisk kan aktivere og utvikle sponsorater for å maksimere både engasjement og resultater. Jeg er opptatt av å bygge gode relasjoner og meningsfulle samarbeidsprosjekter som gir verdi til begge parter.

- Jeg motiveres av å løfte frem samarbeid som skaper ekte verdi og inspirasjon for både sponsor og objekt. Jeg gleder meg til å sitte i juryen og ser frem til læring, inspirasjon og mulighet til å bidra med min erfaring.  

Tonje Tuntland
Markedsfører spons og partnerskap - DNB
Tonje har vært ansvarlig for flere av DNBs kultur- og idrettssponsorat, og aktivisering av disse fra A til Å som en del av en større marketing mix, for å sikre gode kundefordeler og opplevelser. Hun starter i Lyse Tele AS i mars som salgssjef for partnernettverk og forbundsavtaler, og skal jobbe med innkjøpssamarbeid og salgsaktiviteter i sponsor- og partnernettverk. Fra tidligere har hun erfaring med spons og sponsoraktivering fra BI og Stavanger Oilers.

- Jeg gleder meg stort til å lese gode caser, og hvordan årets kandidater jobber målrettet og strategisk med spons som en del av marketing mixen. Det bli også spennende å se hvordan man engasjerer målgruppen gjennom kreativ kommunikasjon.

Vegard Vonheim
Partnership Director - Live Nation Norway
Vegard har over 17 års erfaring fra sponsing, salg og markedsføring, blant annet fra VG, VG-lista og Norges Håndballforbund. I dag er han overordnet ansvarlig for kommersielle partnerskap på Live Nation sine festivaler og konserter.

- Jeg gleder meg stort til å dypdykke ned i ulike caser både fra en sponsor og et sponsorobjekts ståsted. Det gjøres utrolig mye godt arbeid der ute som det blir interessant å få større innsikt i og helt sikkert lære masse av.  Jeg er spent på hvordan de ulike aktørene har jobbet med prosess, innsikt og målsetninger for å oppnå det de har ønsket. Dette blir gøy!

Jury 3

Kristine Skeie (juryleder)
Leder næringsutvikling - Nittedal Kommune
Kristine har bred erfaring innen sponsorsamarbeid og merkevarebygging, med en imponerende karriere som spenner over toppidrett, mediehus og bærekraftige næringsprosjekter. Hun har blant annet vært landslagssjef for Norges Skiforbund og sponsorsjef i TV 2 under lanseringen av ikoniske programmer som Idol og Farmen, og i team med TV 2 Sporten ved kjøp av sportsrettigheter. Kristine har også vært med å etablere Telenorkarusellen, Akers kunnskapsturné, kom i form-portaler hos flere partnere. Hun har også erfaring fra BDO som markedssjef og leder for bærekraftprosjekter, hvor hun jobbet med B2B og B2C, gjennom BDO-Mila, Vinnerskaller-seminarene og samarbeidet med Redd. Nå er hun leder for næringsutvikling i Nittedal kommune, med fokus på verdibasert samarbeid for å løse samfunnsutfordringer.

- Det blir interessant å bli kjent med de beste casene i Norge, gleder meg til å bli kjent med dokumentasjonen av effekt i de enkelte casene. Med sterke profiler i juryen blir det gode og faglige diskusjoner, det ser jeg veldig frem til.  Juryarbeidet og kåringen mener jeg er viktig for utviklingen av sponsorarbeidet i Norge, til inspirasjon for små og store virksomheter og objekter. Jeg selv motiveres av å kunne delta i å påvirke at flere fra næringslivet blir med på å utvikle bredden av tilbud innen idrett, kultur, sosio. Jeg motiveres også av å kanskje kunne vise hva som er mulige ROI og den påvirkningen bredden i sponsorsamarbeid har, med et perspektiv på samfunnsutvikling.

Bret Roberts
Partner/Business Development/Client Relations - Fieldwork   
I’ve been part of the Norwegian event and brand experience industry since 2011, starting with managing projects and accounts in my own agency. Since 2015, I’ve been a partner at Fieldwork in various roles. Over the years, I’ve worked with some of the world’s most iconic brands across tech, energy, consulting and media, helping to create experiences that challenge the ordinary. 
Being part of the 27 Names partnership has been especially valuable, creating opportunities to collaborate and learn from 26 top of the top agencies across Europe. Since 2017, I’ve also overseen all Fieldwork’s Bea World case submissions—resulting in 17 straight international medals and Fieldwork´s top 10 best agency world ranking. 

- 2024 has definitely been an interesting time for our industry here in Norway. Big-picture factors have caused a lot of uncertainty, hitting revenues for many businesses. Some have cut back on live communication and events, while others have taken the chance to go bold and stand out. I’m really curious to see how all of this—plus the agency mergers and consolidations happening here—will shape the submissions we see this year. On the international side, 2024 set records for event festivals and award competitions, with record amounts of cases of astonishing quality. It’ll be exciting to see if what’s if those same trends play out this year at SEP. 


Eirik Moldal Andersen
Kreativ leder - Z Event
Eirik er utdannet merkevarekommunikatør fra Norges Kreative Fagskole og tekstforfatter fra Westerdals. I tillegg har han lang erfaring innen teater og musikk. For tre år siden tok Eirik steget inn i opplevelsesbransjen, etter et tiår som kreatør i reklamebransjen. Nå jobber han som kreatør, konseptutvikler og tekstforfatter i Z Event.

- Jeg ser virkelig frem til å fordype meg i bransjens beste arbeider! Dette året har vært preget av oppkjøp og fusjoner, og jeg er spent på om dette vil prege arbeidene. Jeg håper å se innovasjon og kreativitet, fremfor gjentakelser eller copy/paste av tidligere produksjoner.

Helge Wold
Partner og CEO - Playroom Event
Med 16 år i eventbyrå (ti år i Gyro, seks år i Playroom), har Helge god kjennskap til bransjen. Tidligere har han jobbet åtte år i reklamebransjen for JBR McCann/McCann, og ti år på markedssiden for Statoil Detaljhandel (nå Circle K).

- I en urolig og uforutsigbar verden og et marked hvor det pågår store endringer har det sjelden vært viktigere å skape gode møteplasser. For medarbeidere, kunder og partnere. Jeg gleder meg til å se hvordan vå bransje tar denne utfordringen og ser frem imot å delta i arbeidet med å plukke ut de beste casene i samarbeid med en kvalifisert og bredt sammensatt jury

Linda Heiland
Director of Meetings - Strawberry
Linda Heiland er Director of Meetings i Strawberry, med ansvar for eventbyrå og PCO i Norge. I tillegg er hun del av kjedens nordiske MICE team, som bringer internasjonale grupper og events. Hun har lang erfaring innenfor salg og hotellindustrien, med store hotellåpninger og sentralt ansvar for kundegrupper i konferanse- og event markedet. Linda er Diplomøkonom fra Norges Markedshøyskole og har senere tatt masterfag i internasjonalt salg og prosjektledelse. Hun har et stort hjerte for, kunnskap om og nettverk innen event-bransjen.

- Det er en glede og et privilegium å være del av en faglig dyktig jury.  Mitt fokus vil være på å belønne initiativer som går utover det forventede, skaper en ekstra dimensjon og er målrettet. Jeg har stor tro på at det er mange fantastiske caser der ute da jeg vet det legges ned mye godt og viktig arbeid innen spons- og event i Norge. Sponsor- og Eventprisen 2025 blir dagen vi skal feire bransjen og hedre årets vinnere!

Jury 4

Jimmy Vika (juryleder)
CEO - Spectre
Jimmy er CEO for Spectre, en av Norges ledende leverandører av sceneteknisk produksjon for eventer, TV, artister og kultur. Før dette jobbet han 10 år i humanitær sektor som daglig leder for organisasjonen Right To Play i Norge, og styreleder for Right To Play Sverige.

- Jeg gleder meg til å gjøre et dypdykk i casene for å se om kvaliteten, kreativiteten og profesjonaliteten har utviklet seg ytterligere dette året. Nivået på spons og event er generelt høyt i Norge, og Sponsor og Eventprisen er en viktig arena for å anerkjenne de som har hevet standarden ytterligere, og levert ekstraordinære resultater

Benedicte Grevstad
Daglig leder - CRED
Benedicte Grevstad er en erfaren senior prosjektleder med over 25 års erfaring innen reise og event. Store, komplekse, nasjonale og internasjonale prosjekter er hennes spesialitet. Hun jobbet i Gyro i over 20 år med et stort spenn av suksessrike arrangementer. Hun var involvert i artistmanagement og teaterproduksjon, og ledet Gyro sin event- og mediaproduksjons avdeling i flere år. I tillegg var hun en del av ledergruppen i Gyro i 5 år. Senere hadde Benedicte ett år som senior prosjektleder i Playroom og påfølgende år som byråleder i Get Together Oslo, som videre gav henne innsikt og selvtillit til å starte CRED i 2020. 

- Jeg gleder meg til å kunne delta i årets juryarbeid, og håper at jeg med min lange erfaring i bransjen kan bidra positivt. Spent på å få innsikt i hvilke prosjekter som blir sendt inn, og er ydmyk i forhold til oppgaven med dette viktige arbeidet.

Bianca Olsson
Rådgiver – LIWLIG
Bianca er rådgiver i eventbyrået LIWLIG, der hun jobber med å finne løsninger og opplevelser som både engasjerer og er relevante. Før hun kom til LIWLIG (tidligere Gyro), har Bianca 10 års erfaring som kreatør og planner fra kommunikasjonsbransjen, og har jobbet med noen av Norges største merkevarer. Bianca har erfaring som jurymedlem fra Gullblyanten og Gulltaggen i tillegg til Sponsor og event-prisen.

- Det er alltid et privilegium å få lov å sitte i en jury, og den læringen det innebærer. Jeg er opptatt av de gode ideene og å se hvordan norske byråer og kunder jobber med opplevelser for å skape holdningsendring og handling.

Ina C. Egelandsdal
Head of Sponsorship - All Things Live
Ina Egelandsdal har mange års erfaring fra reklamebransjen, som partner, gründer og prosjektleder, og jobber i dag som Head of Sponsorship i All Things Live.

- Mine forventninger til SEP er at det skal bli veldig gøy å treffe bransjekollegaer for å snakke fag og samtidig bli inspirert av gode cases, og at vi sammen skal løfte frem det beste innen bransjen i året som har gått.

Tommy Hove Stiansen
Byråleder - Retail Factory
Tommy Hove Stiansen er byråleder i Retail Factory, et byrå som spesialiserer seg på merkevareaktivering, sampling, in-store demos og pop-ups. Han har over 15 års erfaring innen retail, markedsføring og merkevarebygging, og styrken hans ligger i å kombinere kreativitet med resultatorienterte løsninger for å skape vekst på vegne av kundene.

- Jeg ser frem til å bidra i juryen for Årets Brand Activation og Årets Stand-aktivering. Dette er to kategorier som ligger mitt fagfelt nært, og jeg gleder meg til å dele erfaringer og diskutere spennende caser sammen med et kompetent jurypanel. For meg er det viktig at vi vurderer bidragene ut fra både kreativitet, gjennomføringsevne og faktiske resultater, slik at vi løfter frem de mest banebrytende og inspirerende aktiveringene i bransjen.

Jury 5

Svein Sælid (juryleder)

Direktør for merkevare og samfunnsansvar - OBOS
I hele mitt yrkesaktive liv har jeg hatt gleden av å jobbe for og med mange av Norges ledende merkevarer og annonsører. Fram til 2018 jobbet jeg på byråsiden som planner og rådgiver i Saatchi og Saatchi, og senere som Strategidirektør i MediaCom og McCann. I 2018 skiftet jeg side av bordet og begynte i Storebrand som kreativ leder før jeg i 2021 fortsatte videre som Direktør for Merkevare og Samfunnsansvar. Her har jeg også hatt et overordnet ansvar for vår sponsorvirksomhet og dermed fått økt forståelse for hvor viktig del denne delen av «verktøykassen» kan spille både innen strategisk merkevarebygging, intern kulturbygging og taktisk operativ marketing.

- Dette er noe jeg virkelig gleder meg til. Det blir veldig spennende å virkelig kunne fordype seg i det ypperste den norske sponsor og eventbransjen kan levere. Som fagperson har jeg alltid hatt stor glede av å sitte i juryer og opplevd de gode diskusjonene man har underveis som svært lærerike. Forventningene er dermed skyhøye for at også det å lede Jury for «Årets innholdsproduksjon til et event» og «Årets Samfunnsengasjement» både skal gi solid faglig påfyll til alle oss som er så heldige at vi får sitte i juryen.

Anniken Ulfsrud
Account Director - JCP
Anniken er Account Director og partner i JCP Event, og har 10 års erfaring med event, PR og markedsføring. Hun har opparbeidet seg en bred eventerfaring fra ulike bransjer, både innen prosjektledelse, rådgivning og innholdsproduksjon.

- Jeg håper å bli skikkelig blåst av banen! Gjennom mitt juryarbeid gleder jeg meg til å løfte frem caser i to spennende kategorier, som kan inspirere andre til å bli enda bedre.

Eirik Hogstad
Kommersiell Leder – Stavanger Oilers
Eirik har MBA-utdanning med spesialisering innen ledelse, og har ti års erfaring fra ulike roller innen Olje & Gass, Telecom og Idrett, der han de siste årene har hatt fokus på kommersielt arbeid innen spons. I dag jobber han som kommersiell leder for Stavanger Oilers, hvor han har ansvar for å for å utvikle klubben videre som et av Norges største sponsorobjekter.

- Jeg hadde en veldig positiv opplevelse med Sponsor- og Eventprisen i fjor. En fantastisk arena for å tilegne seg ny kunnskap, komme i kontakt med relevante dyktige mennesker og utvide mitt nettverk. Samtidig håper jeg at jeg kan supplere juryen med min kompetanse. Ser veldig frem til å lese mange gode caser for de kategoriene jeg er plassert i.

Lise Annett Smith
Partneransvarlig - Unity Arena/Euforum
Lise er 45 år, og bor på Myrvoll sammen med samboer og et barn. Hun jobber som Partneransvarlig på Unity Arena, og har lang erfaring fra Event og underholdningsbransjen fra blant annet sitt eget firma, VisitOSLO, Wallmans Oslo og Rica Hotels. Elsker å danse og brenner for mennesker og relasjoner. 

- Jeg gleder meg til å være en del av årets jury, og er spent på alle casene som kommer inn. Jeg håper på mange caser, og at det blir vanskelig for oss å velge ut vinnere. Vi heldige som er en del av en bransje med så mange dyktige mennesker, så jeg er sikker på at det blir en stor utfordring for oss i juryen.

Madeleine Ellingsen-Larsen
Sponsoransvarlig – BAMA
Madeleine har vært en del av BAMA Gruppen i fem år og jobber med selskapets sponsoravtaler, med fotball som en sentral del av porteføljen. Hun har bred erfaring med både strategisk og operativt arbeid knyttet til implementering og kommersialisering av sponsorater, med fokus på å skape verdi for BAMA internt og eksternt. Hun brenner for å bruke sponsorater som en integrert del av markedskommunikasjonen og utvikle løsninger som engasjerer målgrupper og styrker BAMAs posisjon i markedet. Med erfaring innen markedsføring, spons og event i Norge, samt innsikt fra idrettsarbeid og studier i Sport Management i USA, har Madeleine en unik faglig bakgrunn. Hun er spesielt opptatt av hvordan sponsorater kan kombinere samfunnsengasjement med kommersiell verdi.

- Jeg ser frem til å bidra i juryen og få innsikt i alt det gode arbeidet som gjøres i bransjen. Det er inspirerende å se hvordan kreative og strategiske sponsorater skaper verdi for både merkevarer og samfunnet. Jeg gleder meg til å vurdere spennende caser og løfte frem det beste spons- og eventbransjen har å tilby!

Hovedsponsor

Sponsor Insight

Samarbeidspartner

Checkin
LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN