Search
Search
Meny
Background

Petter Svendsen tildelt Årets Hederspris på Sponsor- og Eventprisen 2025

04. april 2025
Under Sponsor- og Eventprisen 3. april ble Petter Svendsen, Head of Sponsorship i Telenor, hedret med den prestisjetunge utmerkelsen Årets Hederspris.

Petter Svendsen har gjennom sitt strategiske og målrettede arbeid satt en helt ny standard for hvordan sponsing kan brukes som en effektiv kommunikasjonsplattform. Han har ikke bare posisjonert Telenor som en av de mest synlige og innflytelsesrike aktørene i bransjen, men har også vært en pådriver for innovative sponsorater med både kommersiell og samfunnsmessig verdi. Med bakgrunn i dette ble Svendsen tildelt Årets Hederspris - en pris som skal gå til en som har gjort noe ekstraordinært bra over tid for å fremme sponsing og/eller event som fagområde.

Årets Hederspris
Vegard Arntsen og Petter Svendsens. Foto: JCP

Vegard Arntsen, avtroppende styreleder i Sponsor- og Eventforeningen, overrakte prisen til Svendsen på hovedscenen på Carls torsdag kveld, og markerte med det Svendsens enestående bidrag til bransjen gjennom flere tiår.

I en årrekke har Petter vært en av de mest innflytelsesrike skikkelsene i norsk sponsorbransje. Med en unik evne til å forene forretningsmål med ekte samfunnsengasjement, har han satt en ny standard for hva sponsing kan og bør være, sier Arntsen.

En av de mest bemerkelsesverdige satsingene Svendsen har ledet, er utviklingen av "Bruk Hue", et gratis undervisningsopplegg for å forebygge nettmobbing og utenforskap. Siden oppstarten i 2009 har initiativet nådd hele 700.000 barn, foreldre og lærere, og har bidratt til å styrke ungdommers selvfølelse og trygghet.

- Dette arbeidet har vist hvordan sponsing kan skape verdi og sette varige spor – både kommersielt og samfunnsnyttig – for alle involverte, forteller Arntsen.
 

Kreative kampanjer med stor effekt
Svendsen har gjennom årene vist en unik evne til å skape sponsorater som både engasjerer og bygger sterke merkevarer. Et av de mest ikoniske øyeblikkene i norsk sponsorhistorie var da Telenor og Svendsen overbeviste Norges mest populære idrettsutøver, Aksel Lund Svindal, til å ofre sitt første VM-gull – alt for å demonstrere at Telenor hadde Norges raskeste mobilnett.

Stuntet er fortsatt et skoleeksempel på kreativ sponsing som skapte oppmerksomhet langt utover idrettsbanen, sier den avtroppende styrelederen.

En verdig vinner av Årets Hederspris
Med over 20 år i Telenor, har Svendsen vært en sentral kraft i selskapets sponsorstrategi og en nøkkelperson i å utvikle bransjen. Gjennom sin evne til å kombinere bedriftsinteresser med et ekte engasjement for idrett, kultur og samfunnsutvikling, har han skapt sponsorater med varig verdi.

Sponsor- og Eventforeningen gratulerer Petter Svendsen med Årets Hederspris 2025 – en anerkjennelse for hans betydningsfulle bidrag til sponsing som fagområde.

facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN