

OBOS blir Miniøyas generalpartner.
Miniøya er Norges største kulturfestival for barn. Siden oppstarten i 2010 har festivalen jobbet for å gi barna anerkjennelse som et fullverdig publikum og tilby dem like gode kulturopplevelser som voksne har tilgang til. Når Miniøya går av stabelen 11. og 12. juni 2022 er det for første gang på 3 år - festivalen har vært rammet av to avlysninger som følge av Covid-19. Til tross for en pandemipreget start på 2022 ser arrangørene med optimisme på sommeren, og planlegger festival i full skala.
- «Miniøya og vårt publikum har vært gjennom noen tøffe år. Vår gjennomsnittspublikummer er 5,5 år og har levd en stor andel av livet i en pandemi med få muligheter til å oppleve kultur. Derfor er vi utrolig glade for at OBOS ser verdien i å sponse kulturopplevelser for barn og unge - slik at vi igjen kan tilby barna den kvaliteten de fortjener, sier daglig leder i Miniøya, Solveig Riiser.
Helt siden 2013 har OBOS-medlemmer hatt anledning til å kjøpe rabatterte billetter til Miniøya, og siden 2017 har OBOS presentert en egen scene på festivalen med en spesialprodusert forestilling fra Nationaltheatret. Nå styrkes samarbeidet ytterligere med en 3-årig generalsponsoravtale.
- «OBOS ser viktigheten av et rikt kulturliv og vil skape verdier gjennom å utøve samfunnsansvar. De tar miljø og bærekraft på alvor og er mer opptatt av kvaliteten på publikumsopplevelsen enn giveaways i park. Dette gjør OBOS til den perfekte generalpartneren for Miniøya» sier Riiser.
OBOS har som mål å også bidra til livet mellom husene. Et godt sted å bo handler om mer enn selve boligen, og de vil bidra til gode oppvekstmiljøer og tilrettelegge for sterke sosiale møteplasser innen idrett og kultur.
- «En by med et rikt kulturliv er et godt sted å bo, og det gjelder for alle aldre. Barn fortjener gode kulturopplevelser på lik linje med oss voksne. Vi gleder oss til å utvikle samarbeidet videre», sier Hege Irene Asplund, Sponsoransvarlig kultur i OBOS.
Kilde: OBOS