Norske byråer hentet hjem edle medaljer i BEA World 2024
Ifølge Fieldwork var årets konkurranse knallhard, og de norske byråene møtte tøff motstand fra noen av verdens mest kreative byråer. Åpningsseremonien for OL i Paris ble til slutt det mestvinnende prosjektet under BEA World 2024 – et spektakulært arrangement som satte standarden for innovasjon og kreativitet i bransjen.
Blant de norske byråene ble det medaljer til både Fieldwork, 6.Sans, WAL og Ekko Agency. Pallplasseringene viser styrken og kreativiteten i den norske eventbransjen, og Fieldwork sier de er stolte over å stå sammen med så dyktige kolleger på den globale scenen.
Mestvinnende byrå i Norden og NorgeFieldwork har nok en gang vist at norske byråer kan hevde seg blant verdens beste, og vi gleder oss til å fortsette å levere banebrytende prosjekter som setter standarden for bransjen, sier Fredrik Kolverud og Øystein Johanssen i Fieldwork.
Fieldwork skrev historie under BEA World, verdens største og mest prestisjefylte konkurranse for eventbyråer. Selv med hard konkurranse sikret de ett gull og to sølv med prosjektet «Google Supermarket». Med tre pallplasseringer i årets kåring ble Fieldwork det mestvinnende byrået i Norden og Norge, kun tre medaljer bak Åpningsseremonien av OL. Fieldwork tok gull i kategorien Educational and Training Event og sølv i kategoriene Creative Installation og B2B Event.
- Vi vil takke vår fantastiske kunde Google. Tilliten de har til oss, og at de lar oss utfordre dem, gir oss muligheten til å skape unike løsninger som virkelig skiller seg ut, sier Fredrik Kolverud og Øystein Johanssen i Fieldwork.
Fieldwork ble representert av Fredrik Kolverud, Øystein H. Johanssen og Pia Lyche, som live-pitchet prosjektet foran en krevende jury. Foto: BEA World
En av sølvmedaljene ble tildelt Fieldwork i makrokategorien Beste B2B Event - en prestisjefylt og imponerende seier, i en kategori med totalt 21 bidrag fra 10 ulike land.
Sterk leveranse fra norske byråerDette er en stor anerkjennelse for både vår kreativitet og gjennomføringsevne på den internasjonale scenen, avslutter Kolverud og Johanssen.
WAL og Ekko Agency vant sølv i kategorien Musical Event med prosjektet «Coke Studio Secret Sessions», mens 6.Sans, som nå er del av Liwlig Norway, vant sølv i kategorien B2I Event for «Kompani Guldberg» sammen med Gjensidige Forsikring. Sistnevnte kategori var en tøff kategori å nå frem i, med hele 22 søknader, hvorav ni caser ble shortlistet.
- Å vinne sølv i en internasjonal konkurranse som BEA World Festival er en fantastisk anerkjennelse. Dette viser at kreativitet bunnet i innsikt og godt samarbeid, kan levere resultater på høyeste nivå. Vi er utrolig stolte over å bli løftet fram blant de beste i verden, og dette inspirerer oss til å fortsette å skape konsepter som begeistrer og engasjerer, sier rådgiver og Account Director i WAL, Katharina Skaset.
Sammen med WAL har Ekko Agency stått bak musikken i prosjektet med Coca Cola. Ann-Kristin Kreutz, partner i Ekko Agency, påpeker viktigheten av musikk som en drivkraft for å skape resultater i prosjekter.
Med sølvmedalje i bagasjen, kunne 6.Sans reise jublende hjem for femte året på rad.Vi er stolte av å ha vunnet sølv i BEA World Experience Awards. Dette viser hvordan musikk og artister kan engasjere, berøre og skape opplevelser som virkelig treffer. Jeg håper flere ser potensialet i å fremheve musikkens rolle innen event- og sponsorverdenen, sier Kreutz.
- Jeg er utrolig stolt over at vi har vunnet sølv i en av tre hovedkategorier, nemlig B2I på BEA World. Dette er en prestasjon som virkelig viser kreativiteten, engasjementet og det harde arbeidet i Gjensidige-teamet i Liwlig Norge. Tusen takk også til kunden Gjensidige, sier Per Morten Bergh, CCO i Liwlig group.
Liwlig Norway tok sølv i kategorien B2I Event. Foto: BEA World
Om BEA World
BEA World Experience er den ledende arenaen for det globale eventmiljøet, hvor bransjens beste prosjekter feires og settes i fokus. Årets konkurranse var en hyllest til innovasjon, kreativitet og effektivitet innen event og opplevelsesdesign.