

Julebordet vil ikke redde omdømme ditt, sier gründerne bak det nystartede byrået Peak Production.
Duoen ønsker å hjelpe bedrifter med å forankre seg som attraktive arbeidsplasser, med event som et av virkemidlene.
«Men et julebord alene vil ikke utgjøre den store forskjellen» forklarer han. «Det handler mindre om pinnekjøtt og akevitt, og mer om å involvere de ansatte og skape en tilhørighet til brandet.»
Bentsen mener bedrifter ofte undervurderer potensialet til events som et viktig verktøy for å styrke employer branding.
«Det handler ikke bare om å arrangere fester eller teambuilding-aktiviteter, men å skape meningsfulle opplevelser som reflekterer bedriftens verdier og identitet, og som gjør at de ansatte vil gå den ekstra mila for nettopp ditt selskap!»
Bentsen og Alnes har begge lang fartstid i bransjen, og krysset først veier som kolleger hos JCP Event. Bentsen videreførte sin karriere innen eventmanagement hos Kite og Appetite, mens Alnes de siste årene har vært daglig leder i markedsbyrået Amesto Marketing.
«Investering i de ansatte er av avgjørende betydning, kanskje spesielt i tider med økonomisk motgang," forklarer Alnes. Hun mener at man ved å tiltrekke, engasjere og beholde talentfulle ansatte, ikke bare vil kunne styrke bedriftens omdømme, men også bunnlinjen.
Bentsen og Alnes’ tidligere roller i event- og markedsføringsbransjen har gitt dem innsikt i både de kreative og forretningsmessige sidene av bransjen. Med støtte fra investorene Christoffer Solli og Johnny Duedahl, har dette dynamiske teamet som mål å revolusjonere tilnærmingen bedrifter har til både events og employer branding.
Med en dedikasjon for å skape unike kulturelle opplevelser og samtidig styrke employer branding, er Peak Production AS klare til å sette sitt preg på bransjen.