

30 års samarbeid
Lene Therese Steimler, sponsoransvarlig i Festspillene i Bergen forklarer at fokuset i samarbeidet hele veien har vært talentutvikling.
Gjennom Equinors talentprogram Morgendagens Helter har samarbeidet de siste årene sentrert seg rundt De unges festspillforestilling, som handler om å gi unge talenter en scene å stå på.
- Her er målet å inspirere og motivere unge artistspirer til å fortsette den gode utviklingen, forklarer hun.
Equinor stod ved Festspillene som hovedpartner med fullt avtalebeløp også i unntaksåret 2020.
- Vi setter stor pris på at Equinor som en av våre hovedpartnere har stått ved oss også i dette utfordrende året. Det er takket være partnere som dem at vi klarte å hive oss rundt og tilby en gratis digital festival i år med hele 60 arrangementer, og det i en tid da det meste ble avlyst, sier Steimler.
Cathrine Instebø, sponsorsjef i Equinor er også glad for at arrangementet ble gjennomført til tross for den spesielle situasjonen.
- Equinor og Festspillene har hatt et godt samarbeid i mange år. Det var virkelig flott at årets festspill ble gjennomført, og at vi som samarbeidspartner kunne bidra til at et enda større publikum kunne få oppleve musikken og arrangementene, samtidig som vi kunne gi artister og kulturarbeidere oppdrag i en vanskelig tid, sier hun.
På årets siste festivaldag 3. juni kunne Festspillene i Bergen telle over 500 000 strømminger til 116 forskjellige land. Samtlige arrangementer ligger fremdeles ute på nett en stund til, så de endelige tallene kan bli enda høyere.
Topp bilde: Thor Brødreskift
Tekst: Julie Skrøder
11. juni 2020