

Bloggnettverk
I følge en pressemelding, har mer enn 50.000 norske utøvere og lag samlet inn millioner av kroner til sine idrettsrelaterte prosjekter de siste 18 månedene, gjennom portalen SPONSOR.me.
Dette har gitt dem kunnskap om hvordan de kan selge seg inn mot små og store sponsorer. Som en bonus har innsamlerne fått tusenvis av nye tilhengere.
- En bonus vi ikke forutså da vi lanserte portalen for halvannet år siden, sier Ola Akselberg, en av initiativtakerne bak SPONSOR.me.
Gjennom et nytt bloggnettverk ønsker portalen å dyrke denne oppmerksomheten og motivasjonen ved å gi utøverne og lagene mulighet til å bygge profiler mot tilhengere, annonsører og media.
På SPONSOR.me/blogs har fem utvalgte utøvere i en to-ukers testperiode fortalt om livet på og utenfor arenaen. Noen har deltatt i mesterskap, andre har reist på treningsleirer, mens enkelte har delt gode råd om trening og kosthold.
Ramona Eriksen , dartspiller - og en av de fem utvalgte
- Felles for dem alle er at de er svært talentfulle utøvere med høyt fokus og samtidig engasjerende og spennende skribenter», sier koordinator, Martin Hexeberg.
Nærmere 10,000 sportsinteresserte har i perioden stiftet bekjentskap med Thea Lillegaard (19 år, judo), Ramona Eriksen (21 år, dart), Kristine Gjesdal Gullachsen (21 år, kulekjøring), Camilla Alida Strøm (23 år, kickboksing) og Marte Flatlien (25 år, langdistanse). I løpet av april åpnes dørene for flere utøvere og lag fra ulike landsdeler, idretter, aldersnivåer og klasser, forteller pressemeldingen.
- Vi skal gi utøvere og lag et kontinuerlig oppdatert verktøy hvor det er enkelt å blogge og bygge profiler. Vi skal gi dem en arena hvor de dyrker sine tilhengere og treffer annonsører og media, sier Hexeberg.
SPONSOR.me oppgir at de er operative i 12 land med over 500.000 brukere, med mål om 35 land og 2,5 milloner brukere innen årets slutt.
Tekst: Hege Mauroy
24. april 2017