

Bik Bok med Plan
Siden høsten 2014 har Bik Bok bidratt med over tre millioner kroner til et jente- og utdanningsprosjekt i Vietnam i samarbeid med Plan International Norge. Nå står Bangladesh for tur.
Emma Gustafsson, markedssjef i Bik Bok, mener at prosjektet #girlsrighttoeducation har innfridd. Og hun er ikke bare imponert over innsatsen hos de ansatte og kundene, men også hvordan hele virksomheten har samarbeidet for å få til disse gode resultatene.
- Siden Bik Bok er et brand som henvender seg hovedsakelig til jenter, var det naturlig for oss å bidra til å fremme jenters situasjon. Gjennom gode og enkle budskap, tydelig kommunikasjon og bredt eierskap i virksomheten har vi fått til et godt partnerskap og resultater som betyr mye for jentene i Quang Tri i Vietnam, sier hun.
Gustafsson forteller også at ledelsen i Bik Bok og Varner gruppen har hatt et tydelig eierskap i prosjektet, at dette har vært motiverende og avgjørende for at det har blitt så bra.
Bik Bok og Plan International Norge har nå signert en ny tre-års avtale. Denne gangen skal Bik Bok støtte et prosjekt i Singimari nord i Bangladesh. Målet med prosjektet er å styrke unge jenter og samfunnet de lever i gjennom utdanning og dermed forhindre at jentene blir giftet bort mens de ennå er barn.
- Det er utrolig gledelig at Bik Bok og Plan nå går inn i en ny samarbeidsperiode. Vi ser fram til at mange av barna i Singimari i Bangladesh vil gå en lysere framtid i møte, og at Bik Bok fortsetter det gode arbeidet med å skape engasjement for ansatte og kunder, sier Espen Kristiansen, markedssjef i Plan International Norge.
Tekst: Hege Mauroy
21. august 2018