

Astrup Fearnley Museet og CGI
- Vi har lenge ønsket oss en partner som representerer teknologi og nyvinninger, og er glade for å ha CGI i sponsorporteføljen vår, sier sponsor- og markedsansvarlig Mathilde Emilie Johnsen på Astrup Fearnley Museet.
CGI har utviklet ny nettbutikk for Astrup Fearnley Museet, samt nytt CRM-system og kasseløsninger, og bistått i arbeidet med digital løsning for medlemskap i museets kunstklubb via app, forklares det i pressemeldingen.
- Vår forretningsforbindelse med Astrup Fearnley har vært en særdeles inspirerende reise. Her har vi bidratt med innovative teknologiske løsninger som gjør at publikum får en enda bedre opplevelse av å være i et moderne samtidsmuseum, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i CGI, Pieter Spilling.
Med avtalen får sponsoren goder som bruk av museets lokaler på Tjuvholmen, medlemskap for CGIs ansatte i kunstklubben og tilgang til omvisninger og andre arrangementer for kunder og ansatte.
- I dagens arbeidsliv ønsker medarbeidere noe mer utover en ren arbeidstaker-relasjon og gjennom medlemsskap i Astrup Fearnley’s kunstklubb kan våre medarbeidere nå oppleve verdens ledende samtidskunst mange ganger i året. Videre får vi nå en unik mulighet til å invitere våre kunder til møter og seminarer i helt unike lokaler. Vi gleder oss stort til dette samarbeidet, sier Spilling.
Johnsen forklarer at Astrup Fearnley Museet, som privat aktør i det norske kulturlandskapet, alltid har verdsatt samarbeid med næringslivet.
- Sponsorene bidrar med økonomiske midler som muliggjør museets ambisjoner om å være et samtidskunstmuseum i verdensklasse og som bringer noen av de fremste kunstnerskap og utstillinger til Oslo, til glede for lokalbefolkningen og turister, sier Johnsen.
Toppbilde: Astrup Fearnley Museet.
Tekst: Julie Skrøder
21. feb 2019