

Altibox forlenger
Han forklarer også at de gjennom sponsoratet til nå har fått erfare hvilket voldsomt engasjement fotball skaper i hele Norge.
I følge en pressemelding fra Altibox ble samarbeidsavtalen med Norsk Toppfotball inngått i 2016, med to års varighet. Det var førstegang Altibox og selskapets eier, Lyse-konsernet inngikk en nasjonal sponsoravtale av et slikt omfang. Nå forlenger de avtalen.
Den geografiske spredningen av lagene i Norsk Toppfotball veide tungt da sponsoratet ble inngått i første omgang. Altibox har 33 partnere som sørger for fiberutbygging og leveranse av tjenester både privat og til bedrifter i hele Norge, og geografien til klubbene passet som hånd i hanske med lokasjonen til flere Altibox-partnere.
Thomas Skjelbred
Nesten to millioner tilskuere følger sine favorittlag fra tribunen i løpet av en sesong, i tillegg følger gjennomsnittlig 180 000 seere med på hver kamp gjennom skjermen.
- Fotball er den største lagidretten i Norge, og dermed en spennende arena for oss å vise oss frem på, sier kommersiell direktør i Altibox Stian Røisland, i pressemeldingen.
Han forklarer at Altibox-logoen er godt synlig på norske fotball arenaer, og at det har gitt merkevaren ett betydelig løft så langt:
- Samtidig skal vi gjøre enda mer ut av det store spillerommet vi har i samarbeidet, og derfor benytter vi oss av muligheten til å forlenge den opprinnelige avtalen. Nå gleder vi oss til å bygge videre på de gode konseptene og aktivitetene vi har igangsatt sammen med Norsk Toppfotball.
- Sponsoravtalen utgjør et utrolig viktig bidrag i arbeidet med å styrke norsk fotball. Vi er stolte av å ha med oss en så spennende aktør som Altibox på laget, og gleder oss til å se hva vi kan få til sammen i det videre samarbeidet, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland i pressemeldingen.
Tekst: Julie Skrøder
11. sept. 2018