Search
Search
Meny
Background

Alibaba som olympisk sponsor

20. februar 2017
Det kinesiske netthandelsselskapet Alibaba, har inngått en avtale om å sponse de seks neste olympiske leker.

Med dette blir e-handelsgiganten en av top sponsorene til den internasjonale olympiske komité (IOC), på lik linje som McDonalds, Visa og Coca Cola, skriver Insight News.

Samarbeidet med IOC innebærer at Alibaba både blir Official Cloud Services og E-Commerce Platform Services partner.

Alibaba blir også offisiell sponsor for en olympisk tv-kanal rettet mot det kinesiske publikum.

- Vi er basert i Kina, men bygget for verden. Vi har en global visjon og de olympiske leker kan hjelpe oss, sa Alibabas grunnlegger Jack Ma på en pressekonferanse, ifølge Insight News.

Avtalen løper frem til 2028 og kan gi den olympiske komité mer enn 600 millioner dollar.

(Kilde: Insight News)

 

Cat One
facebook

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN