Search
Search
Meny
Background

Slik foregår live-juryeringen

I 2024 introduserte vi live-juryering for første gang! Ni av priskategoriene ble live-juryert under fagdagen på formiddagen av Sponsor- og Eventprisen. Etter svært gode tilbakemeldinger, viderefører vi dette til SEP 2025. Her kan du lese om bakgrunnen for live-juryeringen og hvordan live-juryeringen gjennomføres.
For at de nominerte skal være med i den videre vurderingen om å nå helt til topps i konkurransen, må casene live-juryeres under fagdagen på Sponsor- og Eventprisen. Alt avgjøres denne dagen og det er juryene som beslutter hvilke case som vinner.

Er du nysgjerring på hvordan de nominerte har jobbet med casen og hva som skal til for å bli nominert? Kom og se live-juryeringen og lær av dyktige bransjefolk!

Bakgrunnen for live-juryeringen:
Live-juryering introduseres som del av det faglige programmet på Sponsor- og Eventprisen etter ønske fra våre eventmedlemmer.

Hvert år samler vi meget kompetente og kvalifiserte jurymedlemmer, som er håndplukket for å juryere søknader til Sponsor- og Eventpriser. Jurymedlemmene fordeles i ulike juryer basert på fagkunnskap, kompetanse og erfaring.

Alle juryer vurderer søknader tilhørende priskategoriene de er tildelt, hvorpå de nominerte for første gang blir presentert under nominasjonsslippet. Nominasjonene blir deretter publisert på nettsiden vår og på sosiale medier.

Oversikt over hvilke priskategorier som ble live-juryert i 2024. Nominasjoner i følgende priskategorier ble live-juryert 24. april:
  • Årets Brand Activation
  • Årets Stand-aktivering
  • Årets Lansering
  • Årets B2B
  • Årets B2C
  • Årets B2I
  • Årets Innholdsproduksjon til et Event
  • Årets Samfunnsengasjement
  • Årets Sponsoraktivering

Jurymedlemmene beslutter hvem som vinner:
De samme jurymedlemmene som leser, vurderer og juryerer søknadene, juryerer også live-pitchene på Sponsor- og Eventprisen, for deretter å kåre en vinner i hver priskategori. 

Slik foregår selve live-juryeringen:
  • Hver av de nominerte får først inntil seks minutter til å presentere casen sin. Av de seks minuttene kan inntil tre benyttes til å vise en video: en video på maks. tre minutters lengde kan altså inngå i de seks minuttene man har til rådighet.
  • Deretter får juryen tre minutter til å stille spørsmål. Publikum i salen inviteres også til aktiv deltakelse, inklusive å stille spørsmål.
  • Etter to minutters omrigg pitcher den neste nominerte i rekken.
  • Kontaktpersonen som er oppført for hver av de nominerte mottar en mail med tidspunkt og beskrivelse av live-juryeringen.

Priskategoriene som IKKE ble live-juryert i 2024:
I fjor ble ikke følgende priskategorier live-juryert: Årets Sponsor, Årets Idrettssponsorat, Årets Kultursponsorat og Årets Sponsorobjekt. Her ble vinnerne kåret på forhånd, og offentliggjort på kvelden under Sponsor- og Eventprisen, sammen med priskategoriene som ble live-juryert.
Nominasjoner 2024

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN